ارسال پاسخ

۲۷ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1763

pvc-asso.ir

کمبود مواد اولیه و مشکل تولیدکنندگان به تعهد در قبال قراردادها 

صادرات از مرز کرمانشاه ۴۵ درصد افزایش یافته که بخش زیادی از آن مورد نیاز صنایع داخلی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نود اقتصادی فرزانه خرمیان، دبیر انجمن لوله و اتصالات pvc با بیان این مطلب که التهابات اخیر ارز باعث افزایش قاچاق و افزایش صادرات مواد خام شده است، گفت: آشفتگی‌های زیادی در تامین مواد اولیه وارداتی ایجاد شده است و پتروشیمی‌ها هم به جای تأمین مواد خام مورد نیاز کارخانجات آن‌ها را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.


وی عنوان کرد: صادرات از مرز کرمانشاه ۴۵ درصد افزایش یافته و بخش عمده این صادرات مربوط به مواد خامی‌است که کارخانجات داخلی به آن نیاز دارند. صادرات این مواد باعث شده تا ما بازار محصولات نهایی خود را در عراق و افغانستان از دست بدهیم زیرا آن کشورها با واردات مواد خام پتروشیمی‌های ایران اقدام به تولید کرده اند و نیازی به محصول نهایی ایرانی ندارند.


دبیر انجمن لوله و اتصالات pvc گفت: در واقع پتروشیمی‌ها مواد خام را صادر می‌کنند و از آن طرف، دلاری را که می‌گیرند، در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و به این ترتیب، ضربه زیادی به تولید داخلی می‌زنند.


وی با اشاره به این مطلب که پتروشیمی‌ها سهم عمده‌ای در بهم ریختگی بازار ارز دارند، اظهار داشت: منابع کشور بر اساس ارز دولتی در دست پتروشیمی‌هاست و پتروشیمی‌ها باید با استفاده از این منابع مواد اولیه صنایع تکمیلی مانند صنعت pvc و یا صنایع دیگری مانند بطری آب معدنی را تأمین کنند، اما متاسفانه مواد را صادر می‌کنند.


خرمیان با اشاره به تعطیلی کارخانجات و کم شدن شیفت کاری کارگران گفت: پتروشیمی‌ها باعث شده‌اند تا کارگر ایرانی به پیک موتوری تبدیل شود.

 

وی اضافه کرد: یکی از راههای مقابله با خشکسالی، هدایت درست آب از طریق لوله‌های PVC است ، اما با وضعیت ایجاد شده، تولیدکننده نمی‌تواند به تعهد خود در برابر قراردادهای منعقد شده برای تامین لوله‌های انتقال آب عمل کنند.


خرمیان تصریح کرد: مواد اولیه در بازار کمیاب شده و آن میزان هم که موجود است قیمتش از ۳۷۰۰ تومان به ۹۵۰۰ تومان رسیده است، این در حالی است که سازمان تعزیرات به تولیدکننده اجازه افزایش قیمت در محصول را نمی‌دهد.


وی در رابطه با توزیع مواد اولیه در بورس گفت: مواد اولیه با کد بهین‌یاب توزیع می‌شود، اما آن قدر این توزیع نامناسب است که ۶۰ درصد از این توزیع نصیب دلالان می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد